» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی مدال افتخار انجمن قلم ایران است

 

 
ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی مدال افتخار انجمن قلم ایران است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر ثبات قدم انجمن قلم، بر تعهد فرهنگی، انقلابی، اظهار داشت: ثبات قدم این انجمن در عرصه فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور، مهم ترین مدال افتخاری است که انجمن قلم ایران، بدان مفتخر هستند. 


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین، اظهار داشت: برای ارزیابی یک مجموعه راه های مختلفی وجود دارد؛ یکی از آنها بررسی اهداف اولیه است؛ انجمن قلم از سال 1377 پایه گذاری و پس از یک سال رسمیت پیدا کرد و با 17 سال سابقه تاکنون در 5 دولت و 5 دوره مدیریت فرهنگی فعال بوده است؛ از 12 هدف ذکر شده در اساسنامه این انجمن، برخی تاکنون اجرایی نشده است؛ چراکه تحقق این اهداف نیازمند مشارکت و حمایت مدیران فرهنگی است؛ اهدافی چون ارتقاء سطح مادی و معنوی نویسندگان، سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، تخصیص اعتبار و وام برای اعضای انجمن قلم و... تنها در زمره وظایف مدیران این انجمن نبوده و حمایت و همدلی مدیران فرهنگی را نیاز داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از تحقق برخی از این اهداف همچون، کمک به پرورش نسل جدیدی از نویسندگان، ارتقاء سطح نویسندگان، تلاش در مسیر اشاعه هر چه بیشتر ارزش‌های والای الهی- انسانی در آثار، تصریح کرد: پنجمین هدف از اهداف دوازده‌گانه انجمن قلم، تلاش در جهت آزادی بیان و قلم در چارچوب قانون اساسی است؛ آزادی بیان و قلم، به معنای فراهم کردن شرایط و خلق آثاری برای مخاطب، به ویژه نسل جوان، است که بی آنکه او را در معرض تهاجم و تبلیغات سوء فکری، اخلاقی و سیاسی قرار دهد، به سوی رشد و تعالی الهی- انسانی هدایت کند؛ انجمن قلم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه، با آرزوی موفقیت روزافزون برای فعالیت این مجموعه، اظهار داشت: به عقیده من برجسته ترین ویژگی انجمن قلم، ثبات قلم بر تعهد فرهنگی، انقلابی- ارزشی است؛ و این ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور، مهم ترین مدال افتخاری است که انجمن قلم ایران، مسئولین، و تمامی اعضای آن بدان مفتخر هستند. 

در ابتدای این مراسم محمد رضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران در سخنانی ضمن خیر مقدم گویی با اشاره به اینکه جایزه ادبی قلم زرین دیرپاترین جایزه ادبی کشور است گفت: در دوره‌های مختلف مدیریت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌هایی به انجمن می‌شد اما در این دوره تاکنون کمکی به انجمن نشده که باعث دوام ما شود. اما مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دوره جدید حمایت خوبی از انجمن داشته است.

در ادامه این مراسم که به تجلیل از مقام ادبی فیروز زنوزی جلالی اختصاص داشت، محسن پرویز، نایب رئیس انجمن قلم ایران، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام کرده است که جدید ترین رمان فیروز زنوزی جلالی با عنوان «برج 110» برای استفاده اعضاء کتابخانه های عمومی به زودی خریداری و به تمام کتابخانه های عمومی کشور ارسال خواهد شد.

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 20 تير 1395 | 13:35 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.